לעמוד על זכויותיכם הרפואיות

עו"ד עמית ליסטוונד,
מומחה לתביעות רפואיות

החיים מזמנים לנו לעיתים אירועים בריאותיים אשר מפתיעים אותנו באחת וללא כל הכנה מוקדמת.

לעיתים מדובר במצב רפואי על רקע תאונתי ולעיתים מדובר על רקע של מחלות שונות הבאות לידי ביטוי בפן הפיזי והנפשי, מחלות אשר יש בהן כדי להשפיע על חיי היום יום שלנו ולשנות באופן יסודי את שגרת התפקוד היומיומי, במסגרות האישיות, החברתיות, במעגל העבודה ובתפקוד הביתי.

חוק הביטוח הלאומי

חוק הביטוח הלאומי אשר במהותו הינו חוק סוציאלי, נועד, בראש ובראשונה לספק בסיס כלכלי ואמצעים מינימליים למי שנקלע למצוקה, בין זמנית ובין ממושכת, אשר נגרמה בין היתר כתוצאה מתאונה ו/או ממחלה אשר גרמה לו לנכות רפואית ושיבשה את מהלך חייו בכך שאינו מסוגל לעבוד ולהשתכר כמו טרם האירוע הרפואי.

קיימת גם אפשרות שבה אדם סובל מצבר של ליקויים בריאותיים, אשר כל אחד בפני עצמו אינו גורם לנכות רפואית משמעותית ולפגיעה בתפקוד ובכושר העבודה, אך במכלול הליקויים הבריאותיים קיימת השפעה על התפקוד היומיומי הבאה לידי ביטוי בפגיעה בכושר העבודה וההשתכרות.

חשוב לדעת, כי במצבים אלה קיימת האפשרות לפנות אל מחלקת נכות כללית במוסד לביטוח לאומי ולעמוד לבדיקה רפואית בפני הוועדה הרפואית, אשר משמשת כגוף מעין שיפוטי ואובייקטיבי, לצורך קביעת שיעור הנכות הרפואית, קביעת הפגיעה בכושר ההשתכרות וקביעת הזכאות לקבלת קצבת נכות.

הוועדה הרפואית בודקת מכלול רחב ומגוון מחלות פיזיות ונפשיות וקובעת את מסקנותיה בהסתמך על הרשומה הרפואית המוצגת בפניה, תוך התייחסות לקביעות הרופאים המטפלים במוסדות הרפואיים השונים והבדיקה הקלינית המתבצעת על ידה. ככל שהוועדה הרפואית הסיקה כי הנכות הרפואית אינה מספקת לצורך הזכאות לקבלת גמלת נכות הרי שאין זה סוף פסוק וכי ניתן להגיש ערר על החלטתה.

חולים ומחלימים רבים אינם מודעים לזכויותיהם הרפואיות המגיעות להם על פי חוק, ולעיתים מוציאים מכיסם סכומי כסף ניכרים על בדיקות וטיפולים שונים מבלי לדעת שהביטוח הלאומי צריך לממן אותם.

בכובעי כיועץ המשפטי של ארגון 'שמחם בבניין שלם', אני מסייע לבעלי הרקע הרפואי להשיג את המגיע להם על פי חוק ולקבל מימון חלקי או מלא לבדיקות שונות הנדרשות לצורך ההשתדכות בלב שקט ובטוח.

לעדכן אתכם כשיש חדש?

למאמר
הבא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן